Ha fontos a szemed világa, ezeket a nélkülözhetetlen tápanyagokat építsd be az étrendedbe

Ha fontos a szemed világa, ezeket a nélkülözhetetlen tápanyagokat építsd be az étrendedbe

2020. október 10. 20:00:00

A szemünk egészségéért nagyon fontos, hogy az alábbi tápanyagokat igyekezzünk beépíteni az étrendünkbe, hiszen a szemünk világának megőrzéséért ezzel tehetjük a legtöbbet.

A mobiltelefonok, a számítógépek és a tévénézéssel töltött órák nagyon sok "stressznek" teszik ki a szemünket, ami számos problémához vezethet. Ezeken kívül azonban az étrendünk is meghatározza a látásunkat, olyan kulcsfontosságú tényező, amelynek komoly hatása lehet a szemünk egészségére, vagyis egyáltalán nem mindegy, mit pakolunk a tányérunkra sok más egyéb szempontból sem. Íme azok a tápanyagok, amiket a szemünk világáért érdemes beépíteni az étrendünkbe, vagy legalábbis odafigyelni, hogy mindig meglegyen a szükséges mennyiség. 


A-vitamin

Az A-vitamin olyan zsírban oldódó vitamin, amely antioxidánsként viselkedik, és a szürkületben való látást biztosítja a többi között. Vitaminokkal való pótlása csak orvos felügyelete mellett ajánlott, mivel túladagolni is lehet, ezért az a legjobb, ha természetes formában visszük be a szervezetünkbe. Az A-vitaminban gazdag ételek az állati belsőségek, a tejtermékek, a tengeri halak és a tojássárgája. 

Omega-3 zsírsavak

Az omega-3 zsírsavaknak számos pozitív hatása van a szervezetünkre. Csökkentheti az érelmeszesedést, ezzel együtt a szívinfarktus kialakulásának kockázatát, az immunrendszerre és az idegrendszerre is jó hatással van, kisgyerekeknél pedig különösen fontos a megfelelő látásélesség és a szellemi fejlettség kialakításában. Megtalálható a halakban, diófélékben és magokban.

Cink

A cink olyan ásványi anyag, amelynek szerepe egyáltalán nem elhanyagolható. Habár nagyon kis mennyiségben van rá szükségünk, az a kicsi is elengedhetetlen a szemünk egészsége szempontjából is. Az immunrendszer megfelelő működésében, a sejtnövekedésben és a sejtosztódásban is fontos szerepe van, és a legjobb ebben az esetben is, ha természetes formában visszük be a szervezetünkbe, így elkerülhető az esetleges túladagolás. A legjobb cinkforrások a spenót, a bárányhús, a pulykahús, a zöldborsó, a kagyló, a spárga és a joghurt.

C-vitamin

Talán mondanunk sem kell, mennyi egészségügyi előnnyel jár, ha megfelelő mennyiségű C-vitaminnal látjuk el a szervezetünket. Sok egyéb előny mellett a szemünkre is hatással van, a szükséges mennyiség bevitele csökkenti a szürke hályog és a makula degeneráció kialakulásának kockázatát. Megtalálható a citrusfélékben, a paprikában és a káposztában is.

Iratkozz fel hírlevelünkre

Köszönjük, hogy elolvastad cikkünket.

Történeted, téma ötleted szívesen fogadjuk, az info [kukac] beautylife.hu címen.

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj a legújabb trendekről, aktualitásokról.

Továbbiak a témában